kollektivbloggen

Alla inlägg under februari 2013

Av 93-kollektivet - 20 februari 2013 14:02

Glömde ju bilden på fruktfönstret, här har ni!
/H

Av 93-kollektivet - 20 februari 2013 13:50

Det var ett tag sedan vi uppdaterade här så nu blir det ändring på det. Vad har hänt sen sist? Jo kollektivet är komplett, alla fyra medlemmar är hemma vilket känns riktigt kul!

När jag kom hem från Alperna var allt sig likt här. Nästan i alla fall. Några saker som inte var som dom brukar var att det stod ett nytt soffbord framför soffan (snyggt!), Olle hade infört ett fruktfönster (bild nedan) och Elina var för ovanlighetens skull sjuk, inte så långvarigt tack och lov!

Nu är det vår i luften vilket känns av här i vår lya! Det tvättas, byts lakan, dammsugs och vädras för fullt! 6st (!) soppåsar har slängts idag och det har även inhandlats nytt toalettpapper (jag fick det ärofylldauppdraget, självklart blev det big-pack för endast 39.90kr!)

Elina har powerwalkat, jag har sprungit (!), Olle åker skidor och Jonatan jobbar. Hurtiga är vi minsann!

Vi välkomnar våren, stockholmarna och en hejdundrandes sista halva av säsongen!

/H

Av 93-kollektivet - 13 februari 2013 18:15

Tan-Tan är tillbaka och njuter förstås där han hör hemma!

Mimmi har dock lyckats omvandla fysikens lagar till masterchef. Här händer det grejer!!

Av 93-kollektivet - 11 februari 2013 20:14

Jag ville bara berätta att det bor en silvermedaljör i Junior VM I vårt kollektiv.

Ja, ni hörde rätt! Olle Collberg tog i helgen junior VM-silver i telemark.

Nu blir nog kändisgalningen Hanna lite starstruck!!
Grattis Collis!

Av 93-kollektivet - 10 februari 2013 16:07

Här kommer en liten hälsning från Alperna. Jag vill inte göra er avundsjuka eller så men det är runt 2 meter snö, några minusgrader, soligt och riktigt skön skidåkdning. Det råkar även vara alpina VM här just nu så det är lite mer livat än i Funäsdalen. Har inte riktigt tid med bloggen, ska ner i relaxen och njuta av livet. 


 


/H



Av 93-kollektivet - 10 februari 2013 03:04

Jag har roligt utan er...

Av 93-kollektivet - 5 februari 2013 22:50

Nu har jag ätit får alla hyllor, ränt runt i alla rum och läst porrböcker i soffan! Nu är det inte roligt längre, det är tyst och dörren var låst när jag skulle öppna den! Missade till och med farmen......

KOM HEEEEEEEEM!!

Av 93-kollektivet - 5 februari 2013 16:16

SINGELBOOOEEENDEEEEEEE!!! 


Efter ett par månader med fullt hus är jag nu helt ensam i vår lilla våning. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men eftersom det ekar deppmusik ur högtalarna tror jag att det blir det sistnämnda... 


Nej, här ska inte deppas! Nu kan man leva loppan ända till på fredag då mor kommer och håller mig sällskap! Fram till dess ska det ätas från alla hyllor, röjas i alla rum, gå naken jämt och spela jättedåligmusik på högsta volym!! 


En bra sak när man är ensam... 

  

Av med allt utifrån och in på väg till soffan och sedan lägga sig i soffan och läsa Porrboken Fifty shades. 


 


E


Presentation

Elina, Jonatan, Hanna och Olle. En Funäsdaling, en Varbergare, en smålänning och en Östersundare som lever under samma tak. Vilken kombo, vilket gäng!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards