kollektivbloggen

Alla inlägg under mars 2013

Av 93-kollektivet - 30 mars 2013 22:48

Bensinmätaren visar under tom tank när man åker de två milen mellan Vôllan och Funäs. Skiter man väl i och utmanar ödet till jobbet i två dagar och tänker hela tiden att man ska tanka på vägen hem. Inte det nej, för vissa tycker tydligen det är superroligt att berätta spännande spökhistorier om veras... Och skrämmas bakom varje hörn trots att de vet att jag skriker som en stucken gris och imellanåt även fäller en och en annan tår.

Jo jo minsan! Då ska man tanka påväg till jobbet den tredje dagen men så långt kommer man inte. Och där stod den. Mitt imellan sjööngvägen 12 och Shell. Perfekt. Tack för den! Skönt att man har en sån diskret bil så ingen skickar sms och kommenterar den fantastiska parkering jag gjort.... Eller var det så?

Misslyckad E

Av 93-kollektivet - 18 mars 2013 22:08

Idag har jag tagit ett kliv in i vuxenvärlden. Först tog jag min systembolags-oskuld och sedan storhandlade jag och Jonatan, MED KUNDVAGN! Jag har aldrig haft kundvagn på Ica! Kompenserar det hela med att äta glass och kolla på lejonkungen nu (även det en premiär, Jonatan stod inte ut längre med att jag aldrig sett den filmen).
/H

Av 93-kollektivet - 11 mars 2013 16:25

Det har varit en tuff arbetsperiod för mig dom senaste veckorna. Jag har varit ledig en dag på tre veckor vilket resulterat till en sliten och trött Hanna. Har inte träffat mina sambos mer än när jag gått upp på morgonen samtidigt som dom kommit hem från krogen. Lagom deprimerande.

Igår var det äntligen min tur att lyxa till det och ta helg. Eriksgården anordnade en volleybollturnering för företagen här runtomkring och Fjällnäs var taggade till tusen. Det slutade tyvärr med att vi kom sist men lika glada var vi för det! Vi vann ett fint tröstpris för bästa prestation och finaste utklädnad på festen efteråt. En perfekt eftermiddag/kväll/natt helt enkelt.

Imorse vaknade vi upp och insåg att HELA kollektivet var lediga. Detta har aldrig hänt tidigare så självklart passade vi på att ta tillfället i akt och åka skidor. Kvällen kommer avslutas i relaxen och livet är ganska perfekt just nu. Inte nog med det! Jag är ledig imorgon också, LYX!

/H

Av 93-kollektivet - 11 mars 2013 15:04

Hittade ett brev i brevlådan. Vi är nu officiellt en familj ?

Av 93-kollektivet - 10 mars 2013 05:58

Elina och Jonatan kommer hem. Jonatan lägger sig och Elina rostar mackor som nattamat. Detta i lagom tid till att Hanna får kliva upp och käka frukost innan hon ska dra på jobbet.

Som Jonatan sa, säsongslivet har ingen klocka. Vi garvar nu, men snart är det ombytta roller när vi ligger utslagna och orörliga men måste gå upp när Hanna lugnt får sova vidare....

Av 93-kollektivet - 4 mars 2013 21:26

Ropas jag när vi spurtar mot bilen för att hinna till ok ett par minuter innan det stänger.

Tydligen betyder inte denna MYCKET VIKTIGA regel någonting för min kära kusin vilket förstås betyder att jag måste sätta honom på plats.

Jag sätter mig förstås OCKSÅ i framsätet. Där fick han allt!! Haha!

Problemet var att han självklart ville ge tillbaka med samma mynt och på hemvägen hamnade jag förstås underst och Jonatan slog huvudet i taket!

Jajjamensan! Vissa straffar Gud med en gång! 1-0 till Elina

Presentation

Elina, Jonatan, Hanna och Olle. En Funäsdaling, en Varbergare, en smålänning och en Östersundare som lever under samma tak. Vilken kombo, vilket gäng!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards